2 januari 2019

Nieuw in het team: Rick van de Kraats

SportsGen heeft haar team per 1 januari 2019 versterkt met Rick van de Kraats. Rick (21) begon in 2017 als stagiair en was van daaruit verantwoordelijk voor het project- en eventmanagement van NextGen Games. Momenteel rondt hij zijn opleiding Commerciële Economie / Sportmarketing aan de Hogeschool van Amsterdam af. In de afgelopen maanden was hij, naast NextGen Amsterdam, betrokken bij diverse andere projecten waaronder Jonger Oranje, TalentScan en La League. Rick: 'Ik ben enorm blij met deze kans! De [...]

19 december 2018

Alle takeaways van de SportsGen I-Borrel

SportsGen & Social Influencing Namens SportsGen vertelde Guus Rampaart over de plannen om influencer marketing nadrukkelijk in te gaan zetten binnen Jonger Oranje. Jonger Oranje is hét talentenplatform van Nederland waar jaarlijks bijna 10.000 voetballers (6-17 jaar) aan deelnemen. Rampaart: 'Het grootste deel van deze community is zeer actief bezig met social media en vooral Instagram. Een aantal van onze deelnemers heeft zelfs een zeer groot bereik. In hen zien wij potentiële Jonger Oranje influencers. Op dit moment zijn [...]

28 november 2018

SportsGen organiseert I-Borrel

Na het succes van de SportsGen E-Borrel in 2017, organiseren wij op donderdag 13 december een nieuwe editie: de SportsGen I-Borrel. Afgelopen jaar draaide het evenement, naast gezelligheid en netwerken, om eSports en dit jaar staat opnieuw een hot item centraal, namelijk Social Influencing. Het event is bedoeld voor sportprofessionals, marketeers, influencers en merken/bedrijven die iets met het onderwerp (willen) doen en er meer over willen weten. Het inhoudelijke programma bestaat uit drie blokken. Keynote van de middag is [...]

4 april 2018

SportsGen lanceert Het Grote Voetbalonderzoek

Het grootste voetbalonderzoek van Nederland. Het gaat niet goed met het Nederlandse voetbal. In Europa tellen we steeds minder mee en Oranje is er het komende WK niet bij. Hoe komt dat? Bij SportsGen zijn we benieuwd naar de achterliggende redenen. Daarvoor gaan we terug naar het fundament van de Nederlandse voetbalpiramide: de honderdduizenden jonge voetballertjes die wekelijks op de velden te vinden zijn. Hun beleving staat centraal in Het Grote Voetbalonderzoek.    Nog niet eerder was er in [...]

15 februari 2018

GO USA! Soccer Showcase wederom groot succes

Op zondag 11 februari vond de tweede editie van de GO USA! Soccer Showcase plaats. Ditmaal was het Lavans Stadion van Helmond Sport de plaats van handeling. De Showcase is een event voor ambitieuze voetballers met de droom om te gaan spelen en studeren in de Verenigde Staten. Organisatoren SportsGen en Go USA Talent in Sports (GUTS) waren voornemens om het event flink te laten groeien ten opzichte van vorig jaar. Dat lukte in meerdere opzichten. Zo verdubbelde het [...]

18 december 2017

Grote belangstelling voor SportsGen e-Borrel

Ruim vijftig professionals (in spé) uit de sportmarketing en media vonden afgelopen donderdag hun weg naar het Lichtfabriekplein in Haarlem voor de allereerste SportsGen e-Borrel, een evenement dat enerzijds draaide om gezelligheid - borrelen en een heus FIFA-toernooi spelen met collega's - en anderzijds om kennis en ervaringen uit te wisselen op het gebied van e-sports - via presentaties van experts uit het groeiende vakgebied. Want dat e-sports booming is mag geen verrassing meer heten. Ed Kuijper, Directeur van [...]

Sportsgen en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om gepersonaliseerde advertenties te tonen op onze websites, om een koppeling te kunnen maken met social media, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geeft u toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy verklaring. Ga voor meer informatie naar op de pagina Privacy Verklaring.