Project Description

Sim-only aanbieder Simpel schakelde SportsGen in om oplossingen te bedenken voor haar marketinguitdagingen. Het doel van Simpel was om marktaandeel te verhogen. Meer naamsbekendheid en zichtbaarheid moet uiteindelijk leiden tot meer sales.

Door SportsGen is een onderzoek uitgevoerd naar hoe de gewenste zichtbaarheid verkregen kan worden. Een plan werd ontwikkeld om koffiebekers volledig in Simpel-stijl te branden en deze te sponsoren aan voetbalclubs. Iedereen in de kantine zou het merk dan van heel dichtbij herhaaldelijk zien. Er werd een lijst gemaakt van alle clubs in Nederland. De grootste clubs en met de gunstigste ligging werden uitgekozen en door SportsGen benaderd voor deze unieke marketingdeal. Clubs reageerden positief op de gratis koffiebekers en op deze manier kon het merk Simpel verspreid worden en kreeg de zichtbaarheid een boost. Niet alleen het thuisspelende team zag zo de boodschap van Simpel, maar ook alle bezoekende teams en natuurlijk het publiek.

Het maximum van 350 clubs die mee konden doen was snel bereikt. Contracten werden gecreƫerd waarin was vastgelegd dat clubs gratis koffiebekers zouden ontvangen.